Un any més el LAU Basketball tanca la temporada de bàsquet amb les tradicionals colònies de final de temporada de les Activitats d'Estiu, aquest any amb la novetat del canvi de casa. El Pinatar, situat a la localitat de Gualba i al mig del Montseny català, serà l’escenari d’aquesta setmana única.

Aquesta casa ens ha proporcionat tots els espais necessaris tant a nivell de pistes (6 cobertes i 6 descobertes només de bàsquet), de lleure (amb un tros de bosc dins de la pròpia casa), com de descans, per tal de gaudir d’uns espectaculars dies d’estiu. 

 

 

És diumenge 30 de juny de 2024 i cap a quarts de 4 comencen a arribar les primeres famílies al Pinatar. Els entrenadors hi són des del matí, després d’haver passat per Sant Nicolau a recollir el material que necessitaran durant les colònies: pilotes, cons, impressora, fulls i bolígrafs, medalles, manxa, fitball, projector, escaleta de coordinació… Ja hi és tot, i al cap de poca estona ja hi som tots. Si una cosa no canvia mai d’aquest moment, són les cares d’il·lusió i les ganes d’aquesta setmana. 7 dies fora de casa jugant a bàsquet i fent mil activitats més, amb els amics, companys d’equip, jugadors i jugadores d’altres equips del club, i els entrenadors i entrenadores que els acompanyaran aquesta setmana. 

Un cop les maletes ja són totes a les habitacions, els jugadors i jugadores agafen ampolles i baixen directes a pistes. Comença el draft de la Teams League, la competició per grups de lleure que ens farà jugar i competir entre equips de totes les edats a diferents esports i reptes al llarg de tota la setmana. Dutxa, petita reunió d’inici de colònies, sopar, i acabem el primer dia amb un dels clàssics, el joc dels cons. 

Després del descans de la nit comença el dilluns i, amb ell, la setmana. Esmorzar i a entrenar. Aquest any el treball matinal d’entrenament ha agafat una dinàmica nova que ha funcionat molt bé per tots els grups. Ens dividim en estacions i tots els jugadors passen per les quatre en franges de 20 minuts, treballant diferents aspectes del nostre esport amb cada un dels entrenadors, en una progressió al llarg de la setmana específica i ajustada al nivell i l’edat de cada grup. Treballem el bot, passades, la defensa de l’1c1, finalitzacions, i el nostre tir.

 

 

Els primers dies veiem que la calor al Montseny no asfixia tant com a la Conreria, i podem entrenar més còmodament. Dilluns tenim fins i tot estones de pluja, però les tres pistes cobertes i una bona organització amb l’altre campus amb el que coincidim en la nostra setmana al Pinatar ens permeten entrenar perfectament. I quan reapareix el sol la piscina s’agraeix molt més, després d’una bona sessió d’entrenament i sempre una peça de fruita. Dinar, i merescut descans. Jugadors (i entrenadors) recuperen forces per totes les activitats que els esperen cada tarda al Pinatar.

Les tardes al Pinatar són cada dia a dia diferents. Jugadors i jugadores gaudeixen jugant a futbol, handbol, waterpolo… i en una de les grans novetats d’aquesta edició de colònies, que hem guanyat amb el canvi de casa: la tarda d’aventura. Petits i grans s’enfilen per arbres i parets, en ponts penjants, tirolines, rocòdroms i vies ferrates, i ho completen amb unes sessions de tir amb arc que gaudeixen del primer a l'últim. Una tarda diferent a l’equador de la setmana que ens dona grans moments, i el punt de diversió i desconnexió necessari per la nit de bàsquet. I és que la nit de dimecres, a les colònies, és sinònim de 3x3 nocturn. Sempre és una competició molt especial, el 3x3 nocturn. I no és l’única, perquè cada dia tenim una competició de bàsquet diferent, que ens fan passar grans tardes abans i després de berenar. Des de l’1x1 i fins al 4x4, passant pel 2x2 i la Teams League.

Després de sopar es va apagant el dia i s’encenen les nostres llanternes. Passem les nits al Pinatar entre grans clàssics i algunes novetats: competició de pedra, paper i tisora, enguany el Battle Royale, i el Túnel del Terror, que organitzen els grans. Nervis, por i il·lusió a parts iguals a les cares dels petits. Tots volen repetir al sortir, i els grans surten contents d’haver-ho fet millor que l’any passat.

 

 

Poc a poc avança la setmana, entre entrenaments, activitats i reptes diaris. La Teams League es va definint, tot i quedar ajustada fins a l’últim moment, i arriba l’última nit de colònies. És la cloenda de jugadors. Amb el partit contra els entrenadors, i la novetat dels premis dels jugadors, que voten en diverses categories divertides a la millor caiguda, al més poruc, a la veu, al futur entrenador i als ojazos, entre moltes altres. 

És dissabte 6 de juliol de 2024. Som al Pinatar i despertar-se costa. I fer-se la maleta, més. Aprofitem l’últim matí a la piscina i amb els últims jocs junts, i comencen a arribar les primeres famílies. És el moment d’entregar una sèrie de premis especials que posen punt i final a la setmana, i de veure per primera vegada el vídeo de les colònies d’aquest any, en format de videoclip i recopilant una pila de moments que ens fan somriure. Aquí s'acaba una edició més d’una setmana única. #totssomlau

 

GALERIA DE FOTOS

Punxeu sobre el botó per visualitzar la galeria de fotografies de les Colònies al Pinatar 2024. Recordeu que dins l'apartat EL CLUB EN IMATGES podeu veure totes les fotos de la nostra entitat.

 

 

VÍDEO-RESUM FINAL

Podeu visualitzar el VÍDEO-RESUM FINAL que han preparat els monitors de les Colònies al Pinatar (amb el protagonisme de tots els participants d'aquests dies) a la part inferior d'aquesta notícia o bé entrant al nostre canal de youtube CESNTube, on també podreu visualitzar els diversos VIDEOS de la nostra entitat.